Mallikohtainen keskustelu > Volvo 850, S/V70, XC70 ja C70

huohotin tukossa

<< < (3/3)

Lefa:
Ensimmäisenä varmaan pullauttaa kone sen vaihdelaatikon puoleisen stefan jos on kovasti painetta. Mutta semmoinen lyhyt ajo on talvella vähän huonoa turbo vollelle. Siks onki asiallista pyörittää kylällä aina ku käy kaupassa  :cheesy:

jamppu_:
tänään käytiin vähän ajelemassa.ei tupsuttanu sinistä eikä tullu vuotoa auton alle,vaikka römpötteli jotain 20min tyhjäkäynnillä

hyvältä vaikuttaa :pray:

jotenniin vaikuttaa,että tuo valvolinen 10w-40 tekis enempi talvella räkää mitä mobilin 5w-40 :suspious: vai liekkö jo niin väljä kone :canadian: :scare:

capo:
Ei mulla Valvoline mitään kuraa tee, enempää kuin muutkaan... Oon vajaa vuoden nyt käyttänyt tuota max-lifeä (10W/40), viimeaikoina ei nostimet ole enää päräyttäneet startissa kylmänä, eikä kuumana. Aiemmin päräytti aina aamusella... Ölpät vaihdettu pari kertaa, kolmannet menossa ja kohta vaihtuu taas. Vaihtoväli n. 8000 km. Näin saa paskat pois koneesta.

Tuo öljyn lisäaineistus ei vaikuta heti, vaan vasta odottelun jälkeen alkaa gummi pehmenemään ja paska poistuu myös sieltä yläkerrasta...

Huohottimessa ei ole lämmitintä 20V vaparissa ja imuilman esilämmitys on pakotettu kylmälle puolelle kokonaan. Ei ole jäätynyt läppä, eikä huohotin. Liekkilukko on poistettu ja sen kaasuläpäntienoon putsaan 2-3 kertaa talvessa.
Lyhyen ajon jäljiltä siellä on joskus ollut vesihelmi tai pari mutta mun työmatka on 47km yhteen suuntaan, niin ei ole oikeen mitään räkää ollut. Teboilin testivoittaja Goldilla tuli enemmän tuota kylmälimaa.

Hmmm, tuo Valvoline max-life on varmaan sitten huonompaa öljyä, kun se ei ole täyssynteettistä..? :laugh:
Jaa jaa, mitäs se volvon käsikirja käskee käyttämään? :whatever:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta